חפצים חדים - גיליאן פלין

ספר מתח יוצא מן הכלל מהסופרת שהביאה לכם את "נעלמת" (כןכן, הספר שעליו מבוסס הסרט המטורף הזה).

גם את הספר הזה (כמו למשל את אבני הסליחה ובחברת נערות) קראתי טרם יצאתו כחלק מקהילת הקוראים המשפיעים של ידיעות אחרונות.
את הספר הזה קיבלתי כרוך בכריכה לבנה (דיגיטלית כמובן), בלי לדעת עליו דבר לפני. ואני ממליצה לכם לעשות בדיוק אותו דבר (משמע אל תקראו את התקציר!!).

הספר עוקב אחרי קמיל פרקר, עיתונאית הנשלחת לבית הוריה בשכונה מנותקת ומיושנת על מנת לחקור שני מקרי רצח מסתוריים של שתי נערות. היא נשלחת לשם ע"י הבוס שלה במטרה להפוך אותה מעיתונאית בינונית לאחת חזקה ובולטת בשוק התקשורת.
קמיל לא ביקרה בביתה מעל ל-12 שנים, היא נמנעה גם מכל קשר עם אמה האובססבית, בן זוגה של אמה, או אחותה למחצה, ילדה יפייפיה בת 13. 

קמיל, הדמות הראשית, מוזרה, אישה לא ברורה עם סטיות הזויות שבמהלך הספר מקורן הולך ומתבהר (אם תקראו את התקציר התשובה כתובה שם וחבל).
התעלומה המוזרה סוחפת את קמיל לתוכה, שואבת ממנה את כל הכוחות ומדירה שינה מעיניה. נראה כי מעבר לאתגר של סיקור האירוע לעיתונות היא תצטרך להתמודד עם אתגר קשה בהרבה, פתרון התעלומה.

הספר רווי מתח וסימני שאלה, תעלומה רודפת תעלומה. עדי ראייה אמינים ולא אמינים. הספר הזה העביר בי צמרמורת. הוא מסוג ספרי המתח שאי אפשר להשאר אדישים אליהם. הוא אפל, מציג את המציאות האפורה והקודרת של האנשים בספר מבלי לחסוך מהקורא דבר.

הפתרון בסוף גאוני כמצופה מהסופרת. אבל גם כשהכל נפתר, אווירת המוזרות נותרת באוויר. דברים שכנראה אנשים נורמטיבים לעולם יתקשו להבין.

כמה דברים שפחות אהבתי:
זה ספר קצר והמתח נדחק לסופו. אבל למרות הכל אי אפשר לעצור לשנייה. יום וחצי והוא נעלם בלי ששמתי לב, השאיר אותי מהורהרת וחוקרת.
הוא פחות טוב מ"נעלמת", מרגישים שהסופרת עוד לא הייתה מנוסה מספיק בכתיבת מתח. יש בו חומר מצויין אך אני מאמינה שאם הוא היה נכתב עם יותר ניסיון העלילה הייתה זזה בקצב אחר והסופרת הייתה שמה דגשים במקומות שונים מששמה בספר זה.

נקודה מעניינת, הספר הזה נכתב הרבה לפני "נעלמת", יותר מזה, זהו ספר הביכורים של גיליאן פלין.
הספר יצא בהוצאת עם עובד בשנת 2009 לראשונה וזוהי מהדורה מחודשת של הוצאת ידיעות אחרונות.
אני מאמינה שידיעות זיהו הזדמנות נהדרת לשווק את הספר בזכות ההצלחה של הסרט נעלמת. אז למי שהשם נשמע לו מוכר, זוהי הכריכה הקודמת.

לכל אוהדי המתח, ולאלה שרק מחבבים אותו. אני ממליצה על הספר הזה בחום.
הוא יגמר בשניות ולא ישאיר אתכם אדישים אפילו לשנייה אחת!



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חצר של ורדים וקוצים (חצר של ורדים וקוצים #1) - שרה ג'יי מאס // (A Court of Thorns and Roses #1) A Court of Thorns and Roses

הרעיון שהוא אתה - רובין לי // The Idea Of You - Robinne Lee

חצר של ערפל וזעם (חצר של ורדים וקוצים #2) - שרה ג'יי מאס // (A Court of Thorns and Roses #2) A Court of Mist and Fury