קסם בשולי הדרך - אילונה אנדרוז

עבר המון זמן מהפעם האחרונה שבה קראתי ספר פנטזיה. בכנות, שכחתי כמה כיף זה.

שקראתי את הספר הזה הרגשתי כאילו אני תחת כישוף. הייתי מהופנטת, מאוהבת ומוקסמת.

העולם שבו מתרחש הספר מתחלק ל3 מישורים:
"העולם השבור" - הוא לא אחר מהעולם שלנו.
"העולם המוזר" - עולם מלא קסם, אין בו חשמל וטכנולוגיה, יש בו רק קסם והרבה ממנו. רוב אנשי העולם המוזר יאבדו את קסמם אם ישהו זמן רב בשולים ואף ימותו אם ינסו להכנס לעולם השבור.
"השוליים" - החלק בו העולם השבור והעולם המוזר משתלבים. בשוליים יש קסם אך הוא מוחלש, אנשי השוליים יכולים לנוע בין העולם השבור לשוליים אך רק מעטים מהם יכולים להכנס לעולם המוזר.

רוז דרייטון, גיבורת הספר (שעוד מעט אסביר לכם כמה אני מאוהבת בה) היא בת שוליים החיה בעוני ומגדלת את שני אחיה הקטנים (אחד מחליף צורה והשני יכול להחזיר לחיים דברים מתים). היא עובדת כמנקה בעולם השבור, אין לה שום מסמכים ולכן היא יכולה לעבוד רק בעבודות "שחורות". לרוז יכולת ייחודית, היא יכולה להבזיק בצבע לבן, דבר השמור לאצולה של העולם המוזר בלבד.

כמה שאני אוהבת ספר שהגיבורה הראשית שלו היא חזקה, עצמאית ויודעת להגן על עצמה. רוז מושלמת בעיניי לתפקיד.
רוז פוגשת בדקלן, כחול-דם מהעולם המוזר שרוצה להתחתן איתה ונותן לה הזדמנות להציב לו שלושה אתגרים, אם הוא יצליח בשלושתם, ישא אותה דקלן לאישה.

הספר הזה פשוט יוצא מן הכלל, מדובר פה בפנטזיה איכותית, סופרת שמצליחה לבנות שלושה עולמות, כוחות מיוחדים, סוגים שונים של אנשים ולמרות הכל לשמור את הקורא במתח תוך כדי הבנה מלאה של המצב.

השפה של הספר מדהימה (כיאה להוצאת אהבות, תרגום פשוט נהדר), הדרך בה מתוארים כוחות העל גורמת לקורא להרגיש כאילו הוא רואה אותם ממש לנגד עיניו.
בתחילת הספר יש איזכורים רבים לסדרה "אינויאשה", סדרת אנימה יפנית ששודרה גם בארץ, אין ספק שיש פה פנטזיה שלא הייתה מביישת אף אנימה מוצלחת.

העלילה מותחת, משלבת מלחמות קסים, פוליטיקה, מעברים בין עולמות וגם את היחסים המוזרים הנבנים בין רוז לדקלן.

אני ממליצה על הספר הזה בחום לכולם, הוא מתאים לנערים, נערות, נשים וגברים (וכל מי שאוהב פנטזיה).
האמת, שגם מי שלא חובב גדול של פנטזיה ימצא את עצמו לדעתי מתענג על הספר.

מומלץ! מומלץ! מומלץ!

אגב, החלק הינו כרך אחד מתוך סדרה של 4 ספרים. אך הספרים האחרים מספרים על דמויות אחרות ולא על רוז ודקלן, כך שאין חשש לקרוא את הספר כספר יחיד.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אהבה בשחקים - ליז טומפורד // Mile High (Windy City, #1) by Liz Tomforde

חצר של ורדים וקוצים (חצר של ורדים וקוצים #1) - שרה ג'יי מאס // (A Court of Thorns and Roses #1) A Court of Thorns and Roses

הרעיון שהוא אתה - רובין לי // The Idea Of You - Robinne Lee