בין שני עולמות - לילאן סלמה נחום

אתחיל בווידוי כן, שמעתי אין סוף פעמים את צירוף המילים "לין ולוקאס", שמעתי התרגשות, שמעתי ציפייה. כל אלו גרמו לי לדמיין סיפור רומנטי קלישאתי. אבל מהעמוד הראשון של הספר דעתי השתנתה לחלוטין.

על מה הספר?
לין, בחורה דתייה שנכפה עליה שידוך שגר בארה"ב מחליטה לברוח ולרדוף אחרי חלומה האמיתי, להיות רקדנית. את הבריחה היא לא עושה רק מהבית אלא גם מישראל כשהיא בדרכה אל השידוך המיועד.
דרכה של לין מפותלת וקשה, היא פוגשת בדרך אנשים טובים, רעים, אה כן וגם את לוקאס, חבר כנופיה שיושב בכלא ומכונה "קפיטן" (אומר הרבה עליו לא?).

דעתי עליו:
הספר לא נח לרגע, לא מדובר פה בסיפור אהבה אופייני ובכללי סיפור האהבה מלווה את כל הספר אבל הוא ממש לא כל תוכנו.
חייה של לין משתנים מין הקצה אל הקצה: עזיבתה את הבית, הקשיים, החלום להיות רקדנית ולוקאס.
עלילתו של לוקאס מלווה במבצעים מותחים ועוצרי נשימה שלו ושל הכנופייה.

בכל עמוד משהו חדש ומותח קורה, הספר לא צפוי וכתוב נפלא.
אהבתי מאד את העובדה שליליאן לא פחדה לפגוע בדמויות שלה, הדמויות בספר חוו דברים איומים ונוראיים. היא ריסקה אותן, הרימה אותן ושוב ריסקה.
תכונה נפלאה של סופרת.
בזכות תכונה זו נוצרה כתיבה מותחת, רציפה ומעניינת. ספר מרתק שלא יכולתי להוריד מהיד.

הסיפור סופר גם מנקודת מבטו של לוקאס, דבר שאני אישית פחות אוהבת בספרים מהסיבה שאני מעדיפה את המסתורין בגבר. אבל פה זה היה שונה, ליליאן "ניצלה" את נקודת מבטו של לוקאס כדי לסחוף אותנו לעולמן של הכנופיות. למאחורי הקלעים של תכנון מבצע, למבצע עצמו, להצלחות ולכישלונות הקשים מנשוא.

אהבתי את העובדה שמדובר בספר יחיד, עלילה מלאת תוכן נכנסה לספר אחד שלא נותן מנוח.
לוקאס לא מושלם, כמו שאמרתי - לא מדובר בספר רומנטי טיפוסי אלא להפך, קל לשנוא אותו, לכעוס עליו. הוא נוטה לחוסר רגישות ואמוציונליות. אבל ברגע שהתחלתי לכעוס, קפצתי לסצנת מבצע של הכנופיה וכל מה שרציתי הוא שלוקאס ישאר בחיים.

הספר מדבר במספר שפות שונות במקביל: עברית, ספרדית ואנגלית. לאורך הספר משולבים ביטויים רבים בספרדית עם הערות תרגום. אהבתי את זה מאד, זה איפשר לי להיכנס לאווירה. הייתי מבהירה בצורה טובה יותר באיזו שפה מדובר בכל פעם, לעיתים היה לי קשה לעקוב אחר מעבר השפות.

ההתפתחות של הדמויות לאורך הספר נבנתה בצורה מעולה.
מצד אחד לין, שנאלצת להתרחק מהדת. הקושי שלה מוצג בצורה מפורטת והדבר עורר אצלי הזדהות והבנה. גם השקפותיה של לין על זוגיות ועל מקומה של האישה בקשר מתערערות. שלא תבינו לא נכון, גם על לין כעסתי המון, אבל הערכתי את התהליך שלה, את האומץ לברוח מהכל ולשנות דברים בלי פחד.
מהצד השני לוקאס, מנהיג כנופיה חסר רחמים ורגשות מגלה בו צדדים וחדשים (ולא, ממש לא רק בגלל לין). הוא חווה דברים קשים שמעצבים את אישיותו מחדש וגם אצלו כמובן ההשקפות הזוגיות עוברות מהפך.
התהליך שעובר לוקאס הוא לא ישר, הוא מלווה בעליות וירידות כואבות. דבר שהשאיר אותי במתח וציפייה ויותר מהכל, בסערת רגשות.

כפי שכבר אמרתי, מדובר בספר מותח ומעניין. יש רומנטיקה, אין קלישאה ויש המון המון אקשן.

מומלץ בחום!!




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חצר של ורדים וקוצים (חצר של ורדים וקוצים #1) - שרה ג'יי מאס // (A Court of Thorns and Roses #1) A Court of Thorns and Roses

הרעיון שהוא אתה - רובין לי // The Idea Of You - Robinne Lee

חצר של ערפל וזעם (חצר של ורדים וקוצים #2) - שרה ג'יי מאס // (A Court of Thorns and Roses #2) A Court of Mist and Fury