נופלת ברשת - מרדית ויילר

טוב אז מה יש לנו כאן?
יש פה ספר רומנטי, מאד תבניתי - אבל אל תתנו למילה "תבניתי" להטעות אתכם, הוא מקסים.

על מה הספר?
כמו שכבר אמרתי, רומנטי עם תבנית ברורה:
בלייק הוא איש מחשבים עשיר, האקר בעברו.
אריקה בדיוק סיימה את התואר שלה ומנהלת מיזם אופנה ברשת.
אריקה מחפש מימון למיזם, בלייק הוא המשקיע הפוטנציאלי - ומשם מתחיל הבלאגן..

דעתי עליו:
אז ככה, לא אשקר 95% מהספר היו צפויים לי מאד, הכל ישב בדיוק בתבנית שקראתי כבר אינסוף פעמים.
יש לו סוד, יש לה סוד, יש להם סקס נפלא, הוא אוהב שליטה, יש מתח מיני מטורף והיא מנסה להשאר אישה עצמאית.
מה שכן, הספר כתוב נפלא, בלייק הוא דמות נהדרת וגם אריקה.
היה לי כיף לקרוא את מעלליהם במיטה, היה לי כיף לחוות את המתח והריבים, התעניינתי בעבר של שניהם והערכתי את אריקה על יוזמה ועצמאות (דבר שלצערי אינו מובן מאליו בספר מהז'אנר הזה).
הספר כתוב ברצף סוחף וקליל, הרבה אירועים "לא צפויים" שבעצם הם די צפויים קורים בו (היתקלויות "מקריות", הוא תמיד שם שקורה משהו רע ועוד אירועים שאנחנו מכירות בעל פה).

הספר הוא ספר אחד מתוך סדרה של חמישה ספרים, לזכותו של הספר יאמר שהוא היה מגמת עלייה מתמדת לאורך כל הספר, כך שאם הסופרת תתמיד במגמה זו אני מאמינה שהספר השני יהיה מעניין יותר ושונה יותר.

לסיכום:
יש פה ספר קליל וכיפי שכתוב היטב
אין פה משהו חדש שעוד לא ראינו אבל הוא בהחלט יכול להוות הפסקה מהנה, ספר קיצי קליל ולאלו שרק בתחילת הרומן שלהם עם הז'אנר הוא יהיה מושלם.

כמה מילים שלא קשורות לסקירה:
הספר הזה גרם לי לחשוב, האם כבר ראיתי הכל? יכול להיות שאי אפשר להפתיע אותי יותר? האם הגעתי למיצוי של הז'אנר?
נכון שהיו כמה ספרים פורצי דרך לאחרונה (אפרט אותם בסוף הסקירה), אבל איך אדע לזהות אותם?
אני חושבת שדרוש שינוי כיוון בז'אנר הזה בארץ.
באנגלית קיימים אינסוף ספרים מטורפים, היסטריים, מרתקים ושונים באזור הז'אנר הזה.
יש לי תחושת פספוס אדירה.
לא נעים לי לכתוב את הדברים האלו דווקא בסקירה על הספר הזה, כי יחסית למה שקראנו עד עכשיו - הוא באמת מצויין אבל אני לא אחת שיכולה לתת למחשבות לנוח בראש שלה בלי לעשות איתן משהו.
אז אני מתחילה פה וכותבת לקוראים ולקוראות של הז'אנר הרומנטי - אני רוצה משהו שונה!
אני רוצה להתרסק, לפחד, להכנס לפינות אפלות בראש שלי ולהכיר את עצמי דרך הספרים.



מכירים כאלה בעברית?


הנה דוגמה לכמה ספרים שבהחלט עומדים בקריטריונים שלי:
לקחת מוסכמות חברתיות ולרסק אותן - מישהו אמר פריצת גבולות ולא קיבל?

רומנטיקה מותחת, כזו שלא מפחדת להרוס את הדמויות שלה

דוגמה קלאסית לאיך אפשר לקחת ספר רומנטי, לשלב בו מתח וציניות - והנה לכם ספר מעולה

אפל, מפחיד ולא עוזב את הקורא הרבה זמן אחרי





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אהבה בשחקים - ליז טומפורד // Mile High (Windy City, #1) by Liz Tomforde

חצר של ורדים וקוצים (חצר של ורדים וקוצים #1) - שרה ג'יי מאס // (A Court of Thorns and Roses #1) A Court of Thorns and Roses

הרעיון שהוא אתה - רובין לי // The Idea Of You - Robinne Lee